Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Dobre praktyki

Rola znaku towarowego w komercjalizacji Rola znaku towarowego w komercjalizacji

Rola znaku towarowego w komercjalizacji

Praktyka pokazuje jednak, że tego typu forma ochrony często jest wykorzystywana przez państwowe jednostki badawcze. Powody związane ze zgłoszeniem znaku towarowego są różne, ale najczęściej mamy do czynienia ze znakami towarowymi  w środowisku naukowym w sytuacji, kiedy oznaczenie jest oryginalne i wykonano lub planuje się wykonanie szeroko zakrojonych działań upowszechniających.

Rola znaku towarowego w komercjalizacji

Strategia marketingowa jednostki badawczej Strategia marketingowa jednostki badawczej

Strategia marketingowa jednostki badawczej

Skuteczna działalność rynkowa wymaga od jednostek badawczych zastosowania strategicznego podejścia do zadań związanych z marketingiem usług własnych. Istota zmiany leży także w tym by w działaniach skierowanych na rynek jednostki badawcze nie ograniczały się jedynie do działań z zakresu PR.

Strategia marketingowa jednostki badawczej

Wycena technologii B+R i jej funkcje praktyczne Wycena technologii B+R i jej funkcje praktyczne

Wycena technologii B+R i jej funkcje praktyczne

Ustawa z 4 listopada 2016 roku o zmianie niektórych ustaw określających warunki prowadzenia działalności innowacyjnej (Dz.U. 2016 poz. 1933) oraz ustawa z 25 września 2015 roku o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem innowacyjności (Dz. U. z 2015 r. poz. 1767, z 2016 r. poz. 1311) wprowadziły kilka istotnych zmian dotyczących rozporządzania aktywami trwałymi (w tym nabytymi poprzez wytworzenie wartości niematerialnych i prawnych).

Wycena technologii B+R i jej funkcje praktyczne

Pojęcie komercjalizacji Pojęcie komercjalizacji

Pojęcie komercjalizacji

Termin „komercjalizacja” nie posiada definicji legalnej, zdefiniowaniem tego pojęcia zajęła się jednak doktryna. I tak w piśmiennictwie wskazuje się, że komercjalizacja to „spowodowanie, że coś, co ma potencjalną wartość i zdolność do przynoszenia zysku, zostanie sprzedane, wyprodukowane, udostępnione lub użytkowane w celu osiągnięcia zysku lub wykreowania kapitału” (Komercjalizacja wyników badań naukowych – krok po kroku, red. D. Markiewicz, Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, Kraków 2009, s. 39).

Pojęcie komercjalizacji

Regulamin zarządzania PWI Regulamin zarządzania PWI

Regulamin zarządzania PWI

Opracowując regulamin zarzadzania PWI należy zwrócić uwagę na relacje PJB z innymi podmiotami i uczestniczącymi w transferze wyników prac B+R.

Regulamin zarządzania PWI

Ekspert NCBR
Ekspert NCBR
Regulamin komercjalizacji B+R
Najlepsi fachowcy
Skuteczna pomoc
Odpowiedź eksperta na piśmie

Ważne wydarzenia i terminy

 

Publikacje dla praktyków

thumbImage
Fundusze Venture Capital - Bridge Alfa -zagadnienia prawne i merytoryczne
Egzemplarz bezpłatny

Aktualności

Rola prototypu w badaniach, pracach rozwojowych i komercjalizacji

Budowa prototypu w praktyce pozwala sprawdzić wiele przyjętych w badaniach założeń oraz zweryfikować poprawność zaplanowanego...

więcej
Modele opłat licencyjnych

Bardzo dużym problemem w praktyce komercjalizacji może być jednak właściwy dobór opłat licencyjnych tak, aby zaproponowany model...

więcej
Finansowanie centrów transferu technologii z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego

Zbliża się koniec roku i warto również zaznaczyć, że przeznaczenie 2% środków finansowych przyznanych na utrzymanie potencjału...

więcej