Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Aspekty biznesowe

Analiza trendów w planowaniu badań i komercjalizacji ich wyników Analiza trendów w planowaniu badań i komercjalizacji ich wyników

Analiza trendów w planowaniu badań i komercjalizacji ich wyników

Amerykanie często mówią „trend is your friend” – zawsze warto posiadać wiedzę o aktualnych trendach w gospodarce i je wykorzystywać. Co ciekawe dotyczy to coraz częściej planowania prac badawczych i rozwojowych zarówno w jednostkach badawczych jak i w działach zajmujących się tymi pracami w przedsiębiorstwach.

Analiza trendów w planowaniu badań i komercjalizacji ich wyników

Suplementy diety i alternatywne ścieżki komercjalizacji Suplementy diety i alternatywne ścieżki komercjalizacji

Suplementy diety i alternatywne ścieżki komercjalizacji

Z perspektywy osób planujących komercjalizację wyników badań biotechnologicznych wejście na rynek związany z popularną ostatnio żywnością prozdrowotną i suplementami diety na pierwszy rzut oka może wydawać się bardzo intratny.

Suplementy diety i alternatywne ścieżki komercjalizacji

Droga wynalazcy do sukcesu Droga wynalazcy do sukcesu

Jeżeli rozwiązanie ma potencjał, należy przede wszystkim wystąpić o udzielenie patentu w Polsce (art. 40 prawa własności przemysłowej). Dopiero po złożeniu zgłoszenia można przystąpić do pracy nad publikacją naukową oraz podjąć rozmowy z osobami trzecimi (np. potencjalnymi współpracownikami i inwestorami).

Droga wynalazcy do sukcesu

Jak skutecznie komercjalizować? Jak skutecznie komercjalizować?

Jak skutecznie komercjalizować?

Zeszłoroczna październikowa nowelizacja ustawy o szkolnictwie wyższym otworzyła pracownikom naukowym nowe możliwości komercjalizacji wyników prowadzonych przez nich prac badawczo-rozwojowych w ramach uczelni publicznych. Jednakże sama możliwość nie oznacza jeszcze skutecznej komercjalizacji innowacji. Co więc powinien zrobić naukowiec, który w ramach stosunku pracy na uczelni publicznej stworzył np. wynalazek podlegający opatentowaniu, aby skutecznie go skomercjalizować?

Jak skutecznie komercjalizować?

Czy innowacja zawsze oznacza przełom? Czy innowacja zawsze oznacza przełom?

Czy innowacja zawsze oznacza przełom?

Patent zależny to patent mający za przedmiot wynalazek, z którego korzystanie wkracza w zakres patentu udzielonego z wcześniejszym pierwszeństwem (patentu wcześniejszego).

Czy innowacja zawsze oznacza przełom?

Masz pytanie w sprawie zarządzania infrastrukturą badawczą? Zapytaj eksperta

Zbigniew Krzewiński
Zbigniew Krzewiński
Doktor nauk ekonomicznych
Najlepsi fachowcy
Skuteczna pomoc
Odpowiedź eksperta na piśmie

Ważne wydarzenia i terminy

 

Publikacje dla praktyków

thumbImage
Polityka rachunkowości w ramach komercjalizacji B+R
Egzemplarz bezpłatny

Aktualności

Komercjalizacja nanotechnologii z punktu widzenia bezpieczeństwa

Wątpliwości związane z właściwościami fizykochemicznymi i bezpieczeństwem obecne były od początku prowadzenia prac nad...

więcej
Komercjalizacja a umowy opcyjne towarzyszące tworzeniu spółek kapitałowych

Warunki realizacji możliwości (opcji) np. objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością lub akcji w spółce akcyjnej...

więcej
Wady i zalety poszczególnych procedur międzynarodowej ochrony patentowej wynalazku

Zasadniczo z perspektywy Polski wyróżnia się 3 możliwe tryby (strategie) międzynarodowej ochrony patentowej.

więcej