Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Dobre praktyki

Outsourcing strategii sprzedaży w komercjalizacji Outsourcing strategii sprzedaży w komercjalizacji

Outsourcing strategii sprzedaży w komercjalizacji

Państwowe jednostki badawcze bardzo często zamawiają usługi zewnętrzne od firm doradczych. Wśród najczęściej zamawianych dominują usługi wyceny nowych technologii, oceny i planowania ścieżek komercjalizacji, strategii komercjalizacji, badań zdolności patentowej i tzw. badania typu freedom to operate.

Outsourcing strategii sprzedaży w komercjalizacji

Możliwe strategie międzynarodowej ochrony patentowej Możliwe strategie międzynarodowej ochrony patentowej

Możliwe strategie międzynarodowej ochrony patentowej

Skuteczne konkurowanie na międzynarodowym rynku w produktach opartych na zaawansowanych technologiach wymaga często również zabezpieczenia monopolu prawnego związanego z technologią, która pozwala na stworzenie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej.

Możliwe strategie międzynarodowej ochrony patentowej

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Tworzenie nowej spółki technologicznej (np. spółki spin-off) zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem niepowodzenia, choć warto podkreślić, że niektóre badania (np. ETH Zurich – na podstawie raportów ETH Transfer) wskazują, że spółki współtworzone przez pracowników naukowych mają statystycznie większe szanse na przetrwanie na coraz bardziej wymagającym rynku.

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Masz pytanie w sprawie zarządzania infrastrukturą badawczą? Zapytaj eksperta

Ekspert NCBR
Ekspert NCBR
Regulamin komercjalizacji B+R
Najlepsi fachowcy
Skuteczna pomoc
Odpowiedź eksperta na piśmie