Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Transfer pośredni komercjalizacji

Propozycje zwiększenia roli spółek celowych Propozycje zwiększenia roli spółek celowych

Propozycje zwiększenia roli spółek celowych

Nowe propozycje ustwodawcy zmierzają do poszerzenia zakresu zadań spółek celowych oraz do zwiększenia znaczenia tego typu podmiotów w otoczeniu (ekosystemie) gospodarczym danej jednostki badawczej.

Propozycje zwiększenia roli spółek celowych

Budowanie efektywnych strategii wdrożeniowych Budowanie efektywnych strategii wdrożeniowych

Budowanie efektywnych strategii wdrożeniowych

Punktem wyjścia w przygotowywaniu strategii wdrożeniowej jest zebranie wszystkich możliwych dylematów (najlepiej w formie alternatywnych rozwiązań), które mogą pojawić się podczas wdrażania naszej technologii.

Budowanie efektywnych strategii wdrożeniowych

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Tworzenie nowej spółki technologicznej (np. spółki spin-off) zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem niepowodzenia, choć warto podkreślić, że niektóre badania (np. ETH Zurich – na podstawie raportów ETH Transfer) wskazują, że spółki współtworzone przez pracowników naukowych mają statystycznie większe szanse na przetrwanie na coraz bardziej wymagającym rynku.

Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji pośredniej

Klaster BTM Klaster BTM

Klaster BTM

W przypadku uczelni publicznych proces komercjalizacji powinien być prowadzony przy pomocy Centrum Transferu Technologii lub tzw. spółki celowej.

Klaster BTM

Warranty subskrypcyjne skutecznym instrumentem w komercjalizacji B + R Warranty subskrypcyjne skutecznym instrumentem w komercjalizacji B + R

Warranty subskrypcyjne skutecznym instrumentem w komercjalizacji B + R

Warranty mogą być wykorzystywane jako instrument służący wynagradzaniu uczelni publicznej w związku z komercjalizacją wyników prac B + R dokonywaną przez pracownika naukowego, jeżeli uczelnia sama zaniecha lub zrezygnuje z komercjalizacji danego rozwiązania (art. 86f ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym) lub gdy podejmuje komercjalizację samodzielnie i warranty zabezpieczają uczelni dodatkowe, oprócz wpływów z licencji, źródło dochodu na wypadek sprzedaży akcji spółki spin-off.

Warranty subskrypcyjne skutecznym instrumentem w komercjalizacji B + R

Masz pytanie w sprawie zarządzania infrastrukturą badawczą? Zapytaj eksperta

Ekspert NCBR
Ekspert NCBR
Regulamin komercjalizacji B+R
Najlepsi fachowcy
Skuteczna pomoc
Odpowiedź eksperta na piśmie

Ważne wydarzenia i terminy

 

Publikacje dla praktyków

thumbImage
Polityka rachunkowości w ramach komercjalizacji B+R
Egzemplarz bezpłatny

Aktualności

Propozycje zwiększenia roli spółek celowych

Nowe propozycje ustwodawcy zmierzają do poszerzenia zakresu zadań spółek celowych oraz do zwiększenia znaczenia tego typu...

więcej
Uzasadnienie outsourcingu i jakość usług związanych z komercjalizacją

Projekty badawcze zawierające elementy prac rozwojowych (lub nawet wdrożeniowych) bardzo często wymagają ciągłego odnoszenia...

więcej
Budowanie efektywnych strategii wdrożeniowych

Punktem wyjścia w przygotowywaniu strategii wdrożeniowej jest zebranie wszystkich możliwych dylematów (najlepiej w formie...

więcej